6 janv. 2010

10 Kere ala ala oldu Kerala

Biraz ana dilimize dönmenin bir zararı olamaz. Vize ve valiz dolalı neler oldu, neler olmadı. Hindistan dedi gel, bende gittim. Hindistan dedi çalış, valla çalıştım, hem çalıştım hem gezdim. Annem dedi geliyorum, dedim ki gel. Geldi ve beraber gezdik mi gezdik. Şimdi gezilerimizin bir özetini çıkartma zamanı gelmişte geçiyor. Amacımız kıskandırmak değil, yardımcı olmak. Lütfen karıştırmayalım.

1. Kerala

Hindistan’ın batı Güneyinde bulunan ve ''Tanrı'nın kendi ülkesi'' adı verilen eyaleti. Konuşulan dil: Malayalam.

Erkeklerin bellerine sardıkları çarşafın adı: Doti

Havalar: İşte biz sandık ki her yeri sıcak, gittik ayağımızda ne çorap, sırtımızda ne hırka. Meğer dağları varmış denizin üstünde, sis gezermiş çay tarlalarında.
Yani spor ayakkabı, mont almayı unutmayın.

Mumbai'dan bindik uçağa 10 saat gecikmeyle, uçtuk Cochin'e. Şoförümüz iyimi iyi, yardımcı olan arkadaşımız da öyle. Başlangıca bakarsak buranın insanları pek yardımsever görünüyor. Sabah istikamet doğru Allapey, saat 10.30 ta program başlıyor. Ama aceleye gerek yok, burası Kerala, ve yol, yavaş yavaş alınıyor.

Allapey
Allapey'den bindik 'Ev gemisine' (Houseboat). Muhteşem bir deneyim. 1,5 gün Kerala sularında iki bey eşliğinde (biri kaptan, biri aşçı) çay tarlaları, güneşin batışı ve doğuşu, ızgara balık kokuları arasında sallandık. Annem kertenkelelerden korktuysa da başardık gözlerimizi kapatmayı ve gerçek bir siyah gecenin içinde, rüyalarımız yeşil, Ev gemimizin dizlerinde sallana sallana hiç uyumamış gibi uyuduk.
Houseboat: 2 kişilik yatak, yemek, içecek her şey dâhil 4000 ila 6000 Rs arası değişiyor, sezona bağlı (SB) ve 3 kişide kalabilir. Aynı zamanda daha büyük gemilerde var, bir kaç odalı, ama bana kalırsa 2-3 kişi geziyorsanız, en iyisi tek bir gemi kiralamak. Tavsiye ettiğim: Jomon +919496828541, Sanesh +919961155368.

Varkala
Manoj (şoförümüz) tekerlekler üzerinde aldı bizi rüyadan başka bir rüya görmek üzere götürdü Varkala'ya. Güney'e yaklaştık yavaş yavaş. Yolda Hindistan cevizi suyu içmek için molalar verdik ve ön binicinin sol kolu bol bol yandı. Gaelle hasta, hepimiz yorgun, vardığımız yerin güzelliğiyle kendimize geldik yeniden.
Kayaların üzerinde şehir, altında deniz, kordon boyu ufak tefek mağazaları ve restoranları ile Varkala henüz turistlerle dolup taşmamış bir hint cenneti.

Pansiyonlar bol, Yılbaşı zamanı olmasına rağmen ucuz kalınabilecek yerler dolu.
Avils pansiyon, Mango House, Rose, Rubyblue house. (150-300Rs SB)
Yemek: Hungry Eye (balık), Oottupura (özel Kerala kahvaltısı, puttu'yu deneyin).
Başka: Uzun kalanlar için, yoga dersleri, çeşitli meditasyon sınıfları. Sahil boyu Tibet sanatları satan mağazalar dolu, özellikle bayanlar için, incik boncuk tarzı ama fiyatlara dikkat, pazarlık şart.

Kanyakumari
Maalesef gidemediğimiz ama görmeye değer olan bir yer. Duyduğumuza göre Nisan ayında güneşin aynı yerden doğduğu ve battığı, Hindistan'ın en güney noktası ve üç suyun birbirine karıştığı nokta.

Kumili
Kumili bölgesi çay, baharat ve doğal vahşi hayat için meşhur. Biraz bizim Karadeniz gibi, yeşillik, çaylık, sislik, serinlik. Kerala bölgesinin daha Kuzeyinde kalan, dağlar üzerine kurulmuş ve turizm sayesinde gelişmiş küçük ama şirin bir şehir. Plajı ve denizi terk ettik, koyulduk dönemeçli yollara. Çık çık bitmez, dursan durulmaz, ahlı vahlı gittik o yolları. Ama değdi değmesine...

Faaliyetler:
Perihar Wildlife sanctuary şehrin ortasında koruma altında olan ve çeşitli hayvanatın yaşadığı doğal bir park. Giriş 300Rs. Yağmur sonrası macera arayanlar daha çok sülüklere kapılma şansına ait. Her sabah 3 saatlik yürüyüşler ve gün boyu çeşitli faaliyetler bulmak mümkün.

— Kerala’nın meşhur Katakali dans gösterisi 150rs her akşam Mudra tiyatrosunda oynatılıyor, çok ilginç ve komik bir oyun. Sadece eller ve gözler sayesinde izlediğiniz hikâyeyi mutlaka çıkışta etrafınızdakilerle paylaşın, çünkü kimse aynı şeyi izlememiş bulunuyor.
— Birde: Ayurvedic masaj, trekking, Fil binme, baharat ve çay alışverişi.

Pansiyonlar: Kerala House Home Stay - Sahipleri şeker, ucuz ve kaliteli odalar. 200-600Rs arası (sezona bağlı) yep yeni geniş sıcak suyu olan (bu bir artı) bir pansiyon. Tel: +919495469085
Yemek: Coffee inn restoranına gitmeyin, servis çok uzun, pahalı ve yemekler güzel değil. Sadece içine girip çıkın, çünkü kabul etmeliyim ki dekor hoş. Saravan Bhavan tipik Hint restoranı, ucuz ve temiz.

Munnar
Tepe tepe, viraj viraj, Munnar Kerala'nın daha da kuzeyinde dağlık yeşillik bir şehri. Çay, baharat tarlaları, trekking için mükemmel bir yer. Faaliyetler Kumili ile aynı.

Pansiyonlar: Yüksek sezonda yer bulmak zor, varsa bile ucuz yer yok. Kalmak için şehrin biraz dışında Cottage tarzı pansiyonları tercih edin, şehir küçük fakat çok gürültülü ve kirli.
Restoranlar: Rapsy Restorant - Müslüman Hintliler tarafından işletilen bu küçük yer gerçekten güzel bir servis ve kaliteli çeşitli yemekler sunuyor. Omlet ve yumurta çeşitleri güzel. Bildiğimiz melemen bile var. Hint mutfağı için Saravan Bhavan, hızlı servis, şahane yemekler üstelik ucuz.

Cochin (Fort Cochin)
Cochin şehri adalara ayrılmış şekilde. Eski şehir Fort Cochin olarak adlandırılmış. Yeni merkez ise Ernakulam. Kalmak için en güzel Fort bölgesi, ara sıra Avrupa'da olduğum hissine kapıldım, sokaklara, evlerin mimarisine ve turist sayısına bakılırsa, Hindistan’da olduğunu unutmak kolay. Şehrin farklı adalarına Ferry gemileriyle ulaşmak mümkün. Sivrisineklere dikkat, burada ordu halinde sokuyorlar.
Pansiyonlar: Fort Cochin bölgesi ekonomik bütçeler için çeşitli olanaklar sunuyor, aynı zamanda lüks oteller de var ki parası olan hava atabilsin. Tavsiye ettiğim Edreena Chris Home Stay, Oy's.
Yemek: Oy’s, Kashi Art Café, ve sahile yakın bir çok restoran.

Aile veya bir kaç kişi geziyorsanız, şoförlü araba kiralamak mümkün ve tavsiye edeceğim biri var :) Manoj Kumar +91 8129164474
Günlük klimasız Tata Indigo 1100rs + 200rs şoför için, günde 200km. 200km üzeri ekstra km için 8rs.